Урок з громадянської освіти «Ліцей – простір демократії»
11 грудня 2019 року в рамках Всеукраїнського тижня права викладач історії Пацалова Марина Олександрівна разом з учнями групи № 95 ІІ курсу провела відкритий урок з предмету Громадянська освіта на тему «Ліцей – простір демократії».
Очікувані результати діяльності учнів:
• Знання і розуміння: знає зміст понять: демократія, демократичні процедури, права і обов'язки учнів, учнівське самоврядування, дитяча організація, лідерство, ініціатива; знає ознаки демократичного врядування та демократичні процедури; знає ефективні форми участі викладачів, учнів та батьків у врядуванні ліцею; розуміє роль учнівського самоврядування у процесі соціалізації та громадянського становлення учнів; знає права та обов'язки учнів.
• Вміння і навички: може розтлумачити головні принципи демократії; оцінює роль громадських організацій, різних форм активності громадян у функціонуванні демократичного суспільства; адаптується у учнівську громаду без втрати особистої автономії; активно демонструє навички участі в учнівському самоврядуванні; вміє налагоджувати партнерські стосунки з ліцейною адміністрацією, викладачами, представниками місцевої громади; бере участь у демократичних процедурах на рівні ліцею і громади.
• Установки і цінності: формує переконання, що особистість є найбільшою цінністю лише в умовах демократії; виявляє готовність захищати права і свободи людини; готовність до дії та співпраці з іншими; сприймає ліцей як простір демократії та територію прав людини.
Учениці даної групи отримали випереджувальні завдання і виступили з презентаціями «Громадські, молодіжні організації», «Права та обов’язки учнів» та «Модель учнівського самоврядування ВПЛ».
Коли викладач знайомить учнів з тезами щодо демократичного характеру освіти, учні показують своє відношення до даних аргументів сигнальними картками «за» і «проти».
Під час роботи над кросвордом учні виявляють, яких певних якостей сприяє виробленню в учнів модель учнівського самоврядування.
В кінці уроку на питання викладача «Як ви гадаєте, що в нашому ліцеї учні можуть зробити самостійно?» учні створюють дошку побажань даної групи, на якій вони прикріпили свої побажання, записані на листочках. Дані побажання будуть враховуватися в подальшому на засіданнях органів учнівського самоврядування групи та ліцею.